Hästarna och träningen på Stuteri MW

2010-10-23
11:22:12

Söndag 17/10
I dag var jag uppe i Borås och tävlade Ponnyallsvenskan Elit Zon Väst, är ju inte med i ett lag så jag tävlade individuellt :) Fick gå upp kl 4 på morgonen och ge ponnyn mat, äta själv och sedan fläta och knoppa ponnyn.
När vi kom iväg och var framme så var vi tvungna att lasta av ponnyn, jag fick byta om...o de var inte 20 grader ute :O typ 2 grader...brrr. Hoppade upp på ponnyn och började rida fram, det var is kallt.
Framridningen gick bra och jag red på 70% :D var bakdelsvändningarna som inte blev något vidare bra, hade dom blivit 7a och 8a ca så hade jag vunnit! Men nu får man något att träna på ;) Jag slutade iaf på 2a plats...låg under me 1 % -.-

I nästa klass som var lagklassen så gick det mindre bra, slutade som delad 6a. Han blev helt enkelt lite för spännd, då blev jag det med och red fel, han ville tjuvkika lite för mycket på stona i framridningshuset ^^ men men...somsagt sådant som händer, nästa är Lag SM som gå i Nordhalland den 5-7 november tror jag :) Då ska de bara gå bra ;)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: