Hästarna och träningen på Stuteri MW

2010-07-26
12:54:17

Fredag 23/7

 


Varbergshoppet Krabbcupen

 

Då var det daggs för årets första tävling (första tävlingen på 2 år dessutom) Jag åkte dit med en ungponny, Dune MW som är 5 år. Hon har aldrig tävlat, så detta blev hennes första tävling, och min första på 2 år, hehe. Tävlade bland D ponnyerna i avd B...som är unghästar, dom hoppar ingen omhoppning, utan bara grundomgången.

Det kanske inte gick så jätte bra, vi hoppade en LC på gräsbana, blev 1 vägran på första hindret och 2 rivningar.

Vägringen kom pga utav att jag inte red henne tillräckligt mycket med bjudning till hindret, och rivningarna var för att jag bara red henne längre och längre till varje hinder, så aj aj på mig!!! Måste börja träna mycket mycket mer!

Annars var hon ju super duktig som hoppade allt iallafall!

Eftersom det bara var 1 klass för mig att rida så åkte vi hem direkt, där jag genast hoppade upp på nästa häst som fick bli Feno-Me, för att träna inför nästa dag ;)

Så hade även hoppteori för lägerbarnen, tror dom uppskattade det, för dom fick höja hindrena och dom snålade absolut inte med höjden haha

 


Dune MW
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: